Projelendirme Süreci

 

AKD İNŞAAT olarak Proje yönetim konularından bahsederken Bünyemizde çalışan mimarlarımızın ve çözüm ortağı olan mimarlarımızın hazırladığı proje yönetim fonksiyonları sıklıkla ele alınır.  Bu 5 fonksiyon alanı aynı zamanda proje yöneticisinin yetkinliği için bilmesi gereken konuları belirler. Bir diğer doküman ise proje yönetim süreçleridir.  5 adet olarak tanımlanan bu süreçler proje yöneticisinin projeyi nasıl yapacağının taslak hatlarını verir.  Bir başka deyişle proje yönetiminin ana yol haritasını taslak olarak bu süreçler tanımlar.

Proje yönetim süreçleri aşağıdaki şekilde tanımlanmaktadır:

•    Başlatma

•    Planlama

•    Uygulama

•    İzleme ve Kontrol

•    Kapatma

Organizasyonların içinde bulundukları sektörün ve kendi iş yapma kültürlerinin getirdiği şartlar nedeniyle proje yönetim süreçleri farklılık gösterebilir.   Mimarlarımızın tanımladığı süreçler taslağı belirler, bu süreçlerin firmaya uygun olarak revize edilmesi ve kurgulanması proje yöneticisinin işidir.  Özellikle stratejik proje yönetim ofislerinin temel görevlerinden biri bu süreçlerin firmaya uyarlanmasıdır.  Aynı sektörde olan firmalar bile proje yönetim süreçlerinde farklılıklar gösterebilir.  Bir firmada başarıyla uygulanan proje yönetim sistemi diğer bir firmada aynı başarıyla uygulanamayabilir.  Bu nedenle proje yönetim süreçlerini firmaya özgün firma kültürüne uygun proje yönetim sistemlerinin tasarlanması stratejik değer kazanmaktadır.

Copyrigt © 2018 ENS Teknoloji Tüm Hakları Saklıdır | AKD İnşaat Sitede Kullanılan Projelerin Resimlerinde Değişiklik Yapma Hakkını Saklı Tutar